امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://fathi.cloob24.com
0
چکیده:
این پژوهش به صورت درس پژوهی تحت عنوان "تفهیم جمع و تفریق و تداخل آن ها باهم در پابه ی اول ابتدائی" که توسط 3 نفر از همکاران پایه ی اول دبستان حکیم صهبا شهرستان شهرضا و در این مدرسه بر روی 24 نفر از بین سه پایه کلاس اول دانش آموزان دختر انجام شد.پس از تشکیل گروه، گروه درس پژوه ما پایه اول و تفهیم جمع و تفریق و تداخل آن ها با هم که جزئی از درس ریاضی است زپرا برای انجام پروژه انتخاب و مسئولیت ها حول محور هدف پژوهش و یافتن جوابی برای حل این مسئله و چالش مورد نظر تشریح گردید. که یافتن جواب مسئله قطعاً گروه را به هدف بلندمدت خود خواهد رساند.
به هنگام انجام عمل جمع یا تفریق احساس می شد که دانش آموزان آن را باهم اشتباه می گیرند که این خود باعث بروز مشکلاتی چون ناتوانی حل مسائل روزمره، نرسیدن به نتیجه مورد نظر، سرخوردگی و دلسرد شدن و...و در نتیجه عدم یادگیری بهینه و درست می گردید.
بنابراین گروه درس پژوهی ما با این مسئله که " چگونه می توانیم مشکل تداخل جمع تفریق را در دانش آموزان شناسایی و از تاثیر سوء آن نیز در پایه های دیگر جلوگیری کنیم؟"آغاز شد.بعد از آن طرح درس اولیه و تدریس و نقد و بررسی طرح درس اولیه، جمع آوری اطلاعات توسط اعضای گروه انجام و بعد از اصلاحات و غنی سازی طرح درس دوم (گروهی) و دریس آن و نقد و بررسی گذاشتن برای رسیدن به یک جواب و نتیجه کامل انجام گرفت و در آخربه این پروژه انجامید. گروه با انجام این پژوهش و با استفاده از معلمان با تجربه، منابع کتابخانه ای و اینترنت و به خصوص مشاهدات و تجزیه و تحلیل و آزمون های عملکردی و تدریس درس به این نتیجه رسیدند که اگر موارد مورد نظر انجام شده را ه خوبی سر لوحه ی کار خود قرار دهیم به هدف بلند مدت ورد نظر که همان عدم تداخل جمع و تفریق است دست خواهیم یافت.
1- استاده از الگوهای مناسب و فعال تدریس، ایفای نقش و بازی و ریاضی و فناوری های نوین آموزشی که باعث جذابیت و شادابی کلاس و در نتیجه یادگیری بهتر می شود استفاده نمائیم.
2- از اشیاء و ابزار ملموس برای تدریس استفاده کنیم (مخصوصاً دانش آموزان دست ورز)- استفاده از خود دانش آموزان در تدریس
3- توجه بیشتر به عوامل مزاحم و شرایط فیزیکی کلاسی داشته باشیم.
4- آگاهی همکاران قبل از تدریس و کسب اطلاعات جدید و نو در این رابطه
5- برای حل مشکل با افراد صاحب فن مشورت کنیم.
6- استفاده از تجربیات همکاران در روند تدریس و اجرای بهترین نظریه.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه