امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://fathi.cloob24.com
0
کلاس‌های درس همیاری، اساس «کلاس من» را به «کلاس ما» تبدیل می‌کنند و یادگیری از طریق همیاری برای دانش‌آموزان فرصتی ایجاد می‌کند تا با یکدیگر در قالب گروه های کوچک و گروه‌هایی متشکل از افرادی با توانایی‌های متفاوت کار کنند. نقش معلم از اشاعه دهنده و انتقال دهنده اطلاعات به تسهیل کننده روند یادگیری تغییر می‌یابد. مسئولیت یادگیری از دوش معلم برداشته و به دانش‌آموز محول می‌شود. افزون بر این، دانش‌آموزان با کار در گروه های همیار، بیش از پیش با روند یادگیری در می‌آمیزند. آنان نه فقط مسئولند محتوا و مهارت یادشده را یاد بگیرند، بلکه در برابر یادگیری اعضای گروه خود هم مسئولیت دارند.
سه نوع یادگیری عمده که در کلاس درس شکل می گیرد:
یادگیری انفرادی: این نوع یادگیری همان شکل سنتی یادگیری است. در این حالت، یادگیرنده به صورت مستقل دست به انجام کار یا فعالیت درسی می‌زند. در یادگیری انفرادی، به ندرت، کار یک دانش‌آموز با کار دانش آموز دیگر پیوند می‌خورد.
یادگیری رقابتی: در یادگیری رقابتی، دانش‌آموز می‌کوشد زودتر از دانش‌آموزان دیگر به نتیجه برسد. موقعیت یادگیری رقابتی، موقعیت «برنده –بازنده» است.
یادگیری از طریق همیاری: این گونه یادگیری دارای ساختاری است که دانش آموزان را بر می‌انگیزد به صورت گروهی کار کنند و یادگیری‌شان را از طریق هم‌شاگردی خود تقویت کنند.
منبع: راهنمای روش های نوین تدریس/ دکتر محرم آقازاده
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه