امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://fathi.cloob24.com
0

اهداف کلی آموزش ریاضیات

معلّمان و مربیان تعلیم و تربیت بایدبه اهداف آموزشی هر موضوع درسی آگاهی کامل داشته باشند تا بهتر بتوانند موقعیّت های کلاسی را درک کرده و روش تدریس هر مبحث درسی را با توجه به این اهداف تعیین نمایند. متخصصین آموزش ریاضی نیز برای فراگیری این رشته از علوم اهدافی قائلند که به طور خلاصه می توان آن ها را به سه هدف عمده محدود نمود:

1. اولین هدف آموزش ریاضیات آن است که بچه ها را وادار کند که برای خودشان فکر کنند.

2. دومین هدف آموزش ریاضیات آن است که به بچه ها مقام و منزلت ریاضی رابه عنوان یک موضوع خلاقه ای بشناساند.. همچنین بچه ها باید نظام و الگوی آن را درک کرده و از وجود آن در زندگی روزمره و محیط اطراف آگاهی یابند.

3. سومین هدف فراهم کردن امکاناتی است که بچه ها مهارت های لازم را در انجام محاسبات کسب نمایند، مهارت هایی که با اعداد و روابط کمی مربوط می شوند.

فرصت های کلاسی که به طور طبیعی منجر به یادکیری ریاضی می شود بسیار ناکافی است، بنابراین ما، به عنوان معلّمین ریاضی، نیازمند آن خواهیم بود که انواع درستی از تجربیات را فراهم نماییم تا بتوانیم آن ها را به عنوان مبنایی برای آموزش منظم تری بکار بریم.از این رو معلّمین باید در هر مبحث درسی به مفاهیم ریاضی آن تسلط کافی داشته باشند و دقیقا" بدانند که چه مفاهیمی را لازم است بچه ها بیاموزند تا بهتر بتوانند تجربیات لازم و وسایل کمک آموزشی مربوطه را به کار گیرند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه